†Бог любіць цябе такім, які ты ёсць! †Хрыстос дабравольна пайшоў на крыж за твае правіны †Смерць пераможана! † Найбольш просты шлях да святасці - не асуджай! †Ісус шукае і чакае цябе! †Хрыстос уваскрос! †Д'ябал не можа зрабіць пекла прывабным, таму ён робіць прывабнай дарогу туды

Крыніца жыцця - сужэнства

More
8 years 3 weeks ago #6642 от past
past replied the topic: О венчании и детях
Motu proprio “Concordia codici”. Папа Франциск внёс изменения в Кодекс канонического права

Папа Францішак узгадніў нормы Кананічнага права Касцёла і Кодэкса канонаў Усходніх Касцёлаў. Галоўным чынам змены тычацца пытанняў, звязаных з удзяленнем сакрамэнтаў хросту і сужэнства. Адмысловы Апостальскі ліст Пантыфіка ў форме “Motu proprio”, падпісаны 31 мая 2016 г., быў апублікаваны ў Ватыкане 15 верасня 2016 г.

У дакуменце адзначаецца, што да зменаў галоўным чынам падштурхнулі міграцыйныя працэсы. На працягу доўгіх гадоў у праве Рыма-Каталіцкага Касцёла і Усходніх Цэркваў існавалі некаторыя разыходжанні, але з павелічэннем колькасці вернікаў Усходніх Касцёлаў на традыцыйна “лацінскіх” тэрыторыях, наспела патрэба ўзгадніць гэтыя прававыя нормы. Змены пакліканы спрасціць служэнне святароў лацінскага абраду пры ўдзяленні сакрамэнтаў вернікам усходняга абраду.

На пачатку гаворка ідзе аб цэлебрацыі сакрамэнту хросту. У Кодэксе кананічнага права з’явіўся новы параграф, які выразна гаворыць аб тым, што калі толькі адзін з бацькоў дзіцяці з’яўляецца католікам, то дзіця таксама з’яўляецца католікам таго самага абраду, да якога належыць адзін з бацькоў католікаў. Такім чынам напрыклад, дзіця, у якога адзін з бацькоў з’яўляецца католікам лацінскага абраду, таксама з’яўляецца католікам лацінскага абраду незалежна ад таго, дзе адбыўся хрост.

Новаўвядзенні таксама тычацца пераходаў з аднаго абраду ў іншы. Калі, напрыклад, чалавек, ахрышчаны ў Праваслаўнай Царкве, хоча стаць католікам, ён ходзіць на катэхезу, прымае каталіцкую веру, але пры пераходзе, згодна з правам ён становіцца католікам не лацінскага, але ўсходняга абраду. І для таго, каб перайсці ў лацінскі абрад – у іншы Касцёл “свайго права” (“sui iuris”) – трэба выканаць некаторыя дзеянні.

Як і раней, перайсці ў іншы Касцёл “cвайго права” можна або са згоды Апостальскага Пасаду, або гэта можа зрабіць сужонак пры заключэнні сужэнства або ў часе яго трывання, калі засведчыць, што жадае перайсці ў Касцёл іншага абраду “свайго права” сужонка; пасля таго, як сужэнства перастане існаваць, ён можа свабодна вярнуцца ў лацінскі Касцёл.

Цяпер акрамя гэтага ў Кодэксе з’явілася новае прадпісанне, якое гаворыць аб тым, што кожны пераход у іншы Касцёл “свайго права” набірае моцы з моманту дэкларацыі, зробленай у прысутнасці ардынарыя месца гэтага Касцёла або ўласнага пробашча або святара, дэлегаванага адным з іх і ў прысутнасці двух сведкаў, хіба што рэскрыпт Апостальскага Пасаду пастановіць інакш. Усё гэта павінна быць аднатавана ў кнізе хростаў, дзе таксама павінна быць змешчана інфармацыя аб сакрамэнце канфірмацыі, сужэнства, святарства, аб скаладанні вечных манаскіх абяцанняў і г.д.

Згодна з новаўвядзеннямі святару лацінскага абраду дазваляецца хрысціць дзяцей бацькоў некатолікаў, калі яны абодва або адзін з іх аб гэтым просяць і калі ім немагчыма, з прычын фізічных ці маральных, звярнуцца да свайго распарадчыка.

Змены тычацца таксама сакрамэнту сужэнства. Згодна з усходнімі нормамі, благаслаўленне сужонкаў павінен абавязкова здзейсняць святар. У лацінскім абрадзе для гэтага было дастаткова дыякана. Таму Цяпер у Кодэксце кананічнага права з’явілася норма, якая выразна вызначае, што толькі святар можа благаславіць сужэнства, у якім адзін з бакоў з’яўляецца католікам усходняга абраду або некатолікам усходняга абраду (праваслаўным).

Please Увайсці or Регистрация to join the conversation.

More
7 years 7 months ago #6671 от Pavel
Pavel replied the topic: О венчании и детях
Папа объяснил приходским настоятелям, что значит защищать Таинство Брака

Папа увещает настоятелей приходов проявлять близость по отношению к молодым людям, которые сожительствуют, не вступая в брак.

Папа Франциск встретился с участниками образовательного курса для приходских настоятелей. Он был организован с целью ознакомления священников с новой канонической процедурой по признанию несостоятельности брака. Курс проводит Трибунал Римской Роты. В ходе семинара настоятели приходов углубленно изучили материалы Синода на тему семьи и брака, изложенные затем в апостольском увещании «Amorшs Laetitia», вместе с двумя правовыми документами: motu proprio “Mitis Iudex” e «Misericors Jesus”.

В речи, обращенной к приходским священникам, Папа подчеркнул необходимость длительной подготовки к бракосочетанию. Оно должно восприниматься не как социально значимое событие, но как Таинство. Настоятели должны стать «спутниками» на пути супругов, оказывая им поддержку в любой ситуации.

«Никто лучше вас не знает, какова социальная ткань на вашей территории, никто не связан с ней так, как вы, и осознаёт всю ее многосложность: это и союзы, заключенные во Христе, зарегистрированные и незарегистрированные гражданские браки, и распавшиеся браки, счастливые и несчастливые семьи и молодежь».

В большинстве случаев приходские настоятели являются первыми собеседниками молодых людей, желающих совершить Таинство Брака. К ним также обращаются супруги, переживающие трудности и нуждающиеся в новом осмыслении благодати этого Таинства. Папа отметил, что очень многие из тех, кто посещают курсы подготовки к Таинству Брака, не понимают, что брак есть знак союза Христа и Церкви. Именно это и должно быть в центре добрачной подготовки, составляя своего рода катехуменат для будущих супругов. Этот катехуменат не должен прекращаться и после совершения Таинства, добавил Святейший Отец.

Затем Папа остановился на ситуации, когда супруги осознают, что их брак не является подлинным Таинством, хотят изменить ситуацию и обращаются к настоятелю за помощью. В этих деликатных обстоятельствах, сказал Папа, священники должны выступать не как «специалисты по бюрократии или по правовым нормам, но как братья, готовые выслушать и понять».

Папа увещает настоятелей приходов проявлять близость по отношению к молодым людям, которые сожительствуют, не вступая в брак. Эти люди относятся к категории «бедных и малых», для которых Церковь должна быть заботливой матерью:

«Эти люди тоже любимы сердцем Христа. Относитесь к ним с мягкостью и состраданием. Забота о последних, исходящая из Евангелия, - это основной аспект вашей миссии продвижения и защиты Таинства Брака».

Приход является местом спасения душ, поэтому настоятели призваны быть служителями утешения, в особенности для самых слабых.

ru.radiovaticana.va/news/2017/02/25/%D0%...%D0%B0%D0%BA/1295057

Люби - и делай что хочешь!

Please Увайсці or Регистрация to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #6695 от Pavel
Pavel replied the topic: О венчании и детях
«Первая Татьяна с начала года». Как белорусы почти перестали называть детей

Для мальчиков сейчас чаще всего выбирают имена Максим, Артем или Тимофей. Для девочек – София, Анастасия и Алиса www.kp.by/daily/26705/3730974/

Люби - и делай что хочешь!

Please Увайсці or Регистрация to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #6724 от Pavel
Pavel replied the topic: О венчании и детях
«На самом деле, мужики - слабый пол». Мама шестерых детей - о большой любви и воспитании детей



В канун Нового года орден матери вручили воспитательнице деревенского детсада из Ветковского района. «Комсомолка» побывала в гостях у большой семьи [фото] www.kp.by/daily/26776/3811407/

Люби - и делай что хочешь!

Please Увайсці or Регистрация to join the conversation.

Модераторы: Pavelklerik007